söndag 1 december 2013

Första advent, födelsedagar och flyt

Glad första advent! Hoppas ni alla har mer julmys hemma än vad jag har här i Thailand. När mamma visade mig julgardinerna och ljusstakarna hemma igår kändes det väldigt konstigt. Ungefär som att jultomten skulle komma till midsommar kanske men jag hoppas ni alla får en fin decembermånad! :)

Nu börjar semestrar och lediga dagar ändras och schemat ska gå ihop så denna vecka har jag faktiskt inte jobbat en enda dag i Fun Break utan enbart haft Bamseklubb, Service och Arrivals/Departures. Fast ABS Show Kidz (dansskola) och Fun Break Party hade jag som vanligt. Men det har vart en kul vecka att prova både gamla och nya saker. Som jag sagt tidigare så har jag ju saknat Bamseklubben lite så det är roligt att jag kan vara där när det behövs hjälp.

Vi har firat lite födelsedagar också, Essi 20 år på måndagen med överraskningsfest och sen Nina 22 år på fredagen då vi drog till Funky Monkey en karaoke-bar. Allting heter nåt med monkey här för övrigt om man vill hitta nån restaurang så finns det Fat Monkey, Cheeky Monkey och Funky Monkey ;) Hur som helst var det roliga kvällar och Linn och jag sjöng schlager med Carola, såklart succé med Fångad av en stormvind ;)

Idag var jag ledig och Linn och jag började vår Open Water Dive-kurs. Eller jag fortsatte lite grann eftersom jag faktiskt började redan i Egypten men aldrig hann klart. Så nu har vi studerat teorin med film och bok i veckan och idag var det både teori och praktiskt på dykcentret. Kon-Tiki är superbra som vi samarbetar med och Jocke var så himla bra instruktör. Allt flöt på bra helt enkelt! ;) Jag hade en toppendag i poolen där vi gjorde alla övningar och det var riktigt kul. Vi hoppas kunna fortsätta redan på tisdag med nästa del och sen har vi en dag kvar att dyka från båt. Det känns spännande!

Idag har jag också Skypat med mamma, pappa och Emma. Alltid lika trevligt och vi har snackat lite framtidsplaner! ;) Sen så ringde jag till världens bästa mormor som fyller år idag också så stort Grattis till dig! Saknar dig men det var så roligt att få prata med dig idag <3

GRATTIS MORMOR PÅ FÖDELSEDAGEN!
(bild från när familjen hälsade på mig på Cypern)

Jag har varit dålig med att fota på sistone så ska försöka med det och skriva ett inlägg med bilder inom kort.

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Trevlig första advent Johanna! :)
    Trots att jag befinner mig här i Sverige så blir jag också lite förvånad över att det redan är advent... Vad händer med tiden? Men efter att ha gått en kvällspromenad på Kvarnberget så kan jag konstatera att, ja, det är advent i alla fönster! ;)
    Kram Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! och Tack igen för supermysig julklapp (som jag öppnade lite för tidigt) ;) Haha tiden går himla fort, både bra och dåligt. Det låter som en fin promenad jag gärna varit med på. Men vi tar igen det sen i vår! Kramis från mig och Ylvis :D

      Radera