fredag 20 december 2013

Afrodans, middag och Skype

Hej!

Liten uppdatering på de två senaste dagarna. Jag började igår med att hänga med på afrodans kl. 8.30 på stranden. Rätt schysst utsikt när man tränar, kul var det också! Sen var jag inte med på barnklubbarna utan fick köra en kollega till doktorn, som jag har skrivit om tidigare har vi ju varit sjuka lite fram och tillbaka i teamet, inte kul:(

Morgonträningsutsikt (låååååångt ord;)

På eftermiddagen solade jag och Kati lite vid vår pool, sen blev det middag med stora delar av teamet på Eden. Det var roligt att göra nåt tillsammans, var ett tag sen och extra kul var det för att Niina och Maria var tillbaka från sina semestrar. Så det blev som "välkommen-tillbaka-middag" för dem. Härligt att vi är ALLA barnklubbsledare på plats på Chada igen! Vi hade jättemysigt och trevligt, dock lite blåsigt och kallt eftersom vi satt helt utomhus. Det kan man inte tro men vi frös som sagt!

Kati, Kaisa, Niina, Maria, Eliisa, Linn och Essi. Girlpower!

Idag har det varit en lång jobbdag. Jag och Kati hade Fun Break med hela 11 barn så det var rätt många. Det märks att det är fler gäster på hotellet nu! Vi hade en väldigt bra dag med roliga lekar och uppdrag så barnen var nöjda. Sen hade vi lunch och efter det satt jag och skrev VIP-kort och fixade med lite annat. Efter det så var det Fun Break-party och Coco show. Fredagar har alltid blivit en lite sorglig kväll också även om vi har kul partyn för vi har alltid många som reser hem på lördag morgon. Det är hejdå-kväll och idag hade vi en jättesöt unge som skulle åka hem, inte roligt!

Efter åkte vi direkt till Saladan för att hämta lite "street food" som är det nya för oss, billigt och gott. Det finns allt från kycklingspett, pannkaka, kebab, vårrullar, majskolv och fruit shakes. Himla bra!

Nu på kvällen har jag skypat med pappa och Emma, skönt att prata av sig lite när man är frustrerad över saker och ting här. Helt galet att mamma och Emma är här om en vecka föresten! Jag vet inte om jag avslöjat den nyheten här än men några kanske vet. Det ska bli så underbart att få dom hit och bara umgås. Jag är jätteglad men kan nog inte riktigt fatta det än!

Ha det fint sista dagarna innan jul! kramar!

2 kommentarer:

  1. Ja,tänk att vi är på Koh Lanta om en vecka. Svårt att förstå att vi ska till ljuset och värmen, och få träffa DIG! Det ska bli härligt för det är riktigt mörkt och grått här i Sverige nu. Men först ska vi fira jul med de andra i familjen :) / kram mamma o Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli himla fint! Men först får ni fira jul och jag får jobba jul! sen ses vi ju :) Puss och kram!

      Radera