lördag 14 december 2013

Santa Lucia

Natten går tunga fjät... ja precis så lät det! ;)
Även i Thailand har vi firat Lucia så gott vi kan och hela teamet gick luciatåg i strålande solsken för gästerna på frukosten. Mycket trevligt och det blev väldigt uppskattat så det var roligt! Vi var vackert insvepta i lakan så det blev ju verkligen thai-style också.

En sak som har varit lite kul nu när vi har övat är att man verkligen har märkt att det är vi svenskar som är tokiga i Lucia. Och jag kan erkänna att jag inte är ett undantag, jag älskar luciatraditionen efter x antal luciatåg i Grava kyrka genom åren. Mina finska kollegor har sett det i skolan men de beskrev det som nåt man aldrig gjorde frivilligt utanför skolan, så för dem var det första gången att själva lussa. Hur som helst hade de inte trott att vi är så galna i luciafirandet som vi svenskar faktiskt är... :)

På kvällen gick jag, Linn, Lisa och Joanna ett till luciatåg på Funky Monkey. Då körde vi lite mer stämmor på julsångerna så det var fint. Många blev glada och sa att vi sjöng bra! Helt klart en upplevelse som jag kanske inte hade trott att jag skulle göra (gå luciatåg insvept lakan i Thailand) men det är ju nåt man kommer att komma ihåg iaf...

Men självklart saknade jag Skåre SMU:s luciatåg, speciellt när lillasyster håller i det i år hade det varit extra roligt att se. Jag är säker på att du gjorde det fantastiskt bra i alla fall med hela gänget!

Redo att lussa :)

Bild på oss innan vi gick luciatåg på kvällen...
Kram Johanna

3 kommentarer:

  1. Hej Johanna - mitt dagisbarn!
    Nu har vi varit och sett på SMU:s fina luciatåg i Skårekyrkan.
    Syrran skötte sig alldeles utmärkt och de sjöng verkligen bra.
    Erik och jag har gästat mormor och morfar i tre dagar och haft det väldigt trevligt.
    Jag tog ett foto på Jenny.
    Kram
    Saga

    I dag kom din pappa och tittade in, så vi fick hälsa på honom också.

    SvaraRadera
  2. Jag ville lägga in bilden på Jenny, men hur gör man?
    Kram Saga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Saga! Vad roligt att ni tittar in på min blogg. Hoppas allt är bra med er! Åh så fint med luciatåget, det hade jag gärna sett. Det är nog mera julstämning än här! ;) Jag tror inte du kan lägga in bilden här men du får gärna skicka den till min mail: johanna.s.nilsson@hotmail. com, vore supersnällt!

      God Jul på er! Kram Johanna

      Radera