söndag 15 december 2013

Världens bästa Bamseklubb och fint paket!

Hela fredagen jobbade jag lång dag med luciatåg och Bamses Pizza Party på kvällen. Vi hade flera gäster som skulle åka hem lördag morgon och vi fick jättebra feedback och uppskattning från både barn och föräldrar. Alltid roligt att höra och det är värt allt man sliter för! Det var jobbigt att säga hejdå till barnen som man haft i Bamseklubben i hela 2 veckor. Vi har haft så många goa barn och en pappa tackade oss med; "Grymt jobb, det ni gör är fantastiskt!". Då blir man som sagt väldigt glad :)

På lördagen var det Bamseklubb igen, jag tränade på min hotellrundtur som jag skulle ha för första gången. Så det var kul, jag har inte gjort det sen Egypten. Dock var det endast 2 familjer som kom men de hade ju mer tid att ställa frågor och jag tror jag kunde svara på det mesta. Efter hade vi Bamseshow med lite danser som vi tränat in och sen chillade vi lite hemma. Jag var så himla trött men Skypade lite med familjen.

Idag har jag äntligen varit ledig (kändes välbehövligt) och dagen började med lyxfrukost på vårt favvoställe Zukasno. Blåbärslassin är oslagbar och kaffet är magiskt! Sen när jag kom tillbaka till Bunga Raya hade jag fått postpaket från bästa mamma. Åh! så glad man blir och där satt jag och grät bredvid Kati och Eliisa när jag läste kortet och tittade på alla fina saker. Mamma vet alltid vad man behöver, det var en tidning, julservetter, julgodis, reflexer, mini-ficklampa, filmer och ett fint tomteljus. TACK <3

Sen solade jag hela eftermiddagen, fixade lite ärenden och åt pizza med Linn, Kati och Eliisa. När vi kom hem så kollade vi på "The Holiday" (som jag fick av mamma), en riktigt mysig julfilm som kan rekommenderas :)

Imorn är det jobb igen och dagen börjar med frukostmingel så nu ska jag sova. Det är inte långt kvar till jul nu heller och jag känner på mig att vi denna vecka kommer vi att börja planera för allt som kommer. Vi har mer och mer gäster på hotellet och kommer att ha fullt upp!

Ha en fin vecka där hemma. /Johanna

4 kommentarer:

  1. Vad bra att postgången funkade :) Hoppas att du får lite julstämning borta hos dig. Minificklampan hade visst pappa smugit ner i brevpåsen utan min vetskap. En massa bra-att-ha-grejer!

    Saknar dig massor! /Kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! postgången är jättebra och idag fick jag fint julkort av mormor och morfar. Jag tror hon hade dekorerat det själv, hälsa och tacka! :) kul, då fick pappa vara med på ett hörn också! Vi ses snart! Kram!

      Radera
  2. Hej vännen!
    Vill också bara säga att Jennie är en grym lucialedare. Dock saknade jag så klart min sopraniskompis! ;)

    Kram Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina! Åh, vi är oslagbar duo på luciatåg, det tar vi förhoppningsvis igen nästa år! :):) puss och kram!

      Radera