måndag 21 oktober 2013

THAILAND!

Hejhej!

Nu är jag framme på mitt nya ställe efter några sista härliga dagar med teamet på Cypern. Vi hade bland annat Kick down och var i Larnaca och åkte gocart och sov en natt på hotell. Sa hejdå till alla på lördag eftermiddag efter att ha städat ur min lägenhet, sen började den långa resan ihop med Niina.

Vi åkte kl. 18 från Fig Tree Bay och var framme på Koh Lanta ca. kl. 20 Thaitid. Så det tog ett tag och man blir ju helt konstig i huvudet av att äta på helt fel tider, vakna-somna hela tiden så jag var så trött och hungrig när vi kom fram. Ändå hade vi ett lyxplan i 2 våningar med egen skärm, massa filmer och musik samt kudde och filt. På guesthouset fick vi våra rum (ska visa bilder senare) som ligger ungefär 10-15 minuters promenad från hotellet jag ska jobba på. Sen träffade vi lite nya kollegor, det var 4 i vårt team som redan var här. Lisa (manager), Essi, Eliisa och Joanna.

Sen åkte vi och åt och sen skypa jag lite med familjen innan jag somna.

Idag skulle vi studera en av våra utflykter som heter "Explore Lanta". Det har verkligen vart en heldag med elefantridning, longtailbåt, apor, lunch på en restaurang med fin utsikt och lite shopping i en by. Nu är jag helt slut men dagen är inte över än! Vi ska på thaimatlagningskurs om 1 timme, också nåt vi erbjuder för våra gäster så då gäller det ju att ha koll ;)

Imorn ska vi på en ny utflykt någon slags jeepsafari med djungelvandring. Det ska bli kul!

Det är roligt att vara tillbaka i Thailand men det är fortfarande lite svårt att greppa att det här man ska bo och jobba i 6 mån framåt. Vi har ju inga gäster än men de första landar på lördag så då kanske det känns lite mer "på riktigt" :)

Skriver snart igen! //Johanna






3 kommentarer:

  1. Det var så skönt när jag fick sms:et om att du kommit fram! Och nu känns det härligt att få se lite bilder från Thailand igen! För en annan som nästan alltid befinner sig i samma stad så kan man säga att jag reser "genom dig". Så nu är "vi" tillbaka! Jag hoppas att "vi" får en bra tid i Thailand! ;) Kram´Linn!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså vi kan ju ha en deal! Jag har koll på Thailand åt dig så har du koll på kära Skåre åt mig! ;) Men "vi" trivs bra här iaf kan jag informera och idag har "vi" vandrat i djungeln, coolt! :D ha det fint så hörs vi! Kram Johanna

      Radera
  2. Deal! Jag håller koll på Skåre! Du håller koll på Thailand! :)

    KRAM!

    SvaraRadera