tisdag 29 oktober 2013

Boxning, volleyboll och film

Hejsan!

I söndags var jag på thaiboxning för första gången. Det var verkligen nåt nytt men roligt! Man fick liksom en egen personlig tränare/instruktör som försökte visa, förklara och säga hur man skulle göra. I början var jag helt vilse men efter varje runda så gick det bättre och bättre. Man svettades som en galning! Det var jobbigt och man kände verkligen att det var bra träning, inte minst av den härliga träningsvärken dagen efter. Jag kunde knappt lyfta mina armar!

Igår var det premiär för Fun Break och vi hade hela 9 barn, det var många när man ser till antalet gäster på hotellet nu. Det blev lite agentträning, lekar och allmänt skoj. Vi hade tänkt att gå ut en sväng men det har regnat ganska mycket de senaste dagarna och det kom en mega-regnskur under Fun Break så vi stannade inne. Det är toppen att vi har ett stort rum som vi kan ha aktiviteter i vid regnväder.

Idag har det vart sol och fint väder hela dagen och jag har jobbat igen. Fast idag var det inte Fun Break utan Bamseklubb som jag faktiskt har mer koll på. Efter det så hade vi pool fun med Bamse, lunch och sen tränade jag på ABS Show Kidz-danser och hade service vid poolen. Det var lugnt men några få gäster kom förbi med lite frågor. Det är alltid svårast nu i början när man inte hunnit lära sig allt än men man lär sig varje dag och man får försöka fortsätta studera även när man börjat arbeta, det är liksom en mix i starten på ett nytt ställe :)

Relaxpoolområde på mitt hotell

Chadas aktivitetspool vid havet

Kl. 17 var det beachvolleyboll på schemat som jag inte spelat på jättelänge och ville vara med på. Det var jag, Joanna och Daniel och sju till duktiga gäster som spelade ihop, så det var perfekt 5 mot 5. Superbra spel blev det! Efter var man jättesandig så vi tog ett dopp i havet som var alldeles ljummet. Helt fantastiskt! Man kände knappt någon skillnad när man vadade ut i vattnet och därifrån njöt vi solnedgången också. Helt okej avslut på min jobbdag! ;)

När vi kom hem tog jag en dusch sen beställde vi takeaway-mat och kollade på film hos Joanna. Vi var fyra st (Daniel, Joanna, Maria och jag) i en dubbelsäng i ett rum med knappt fungerande air condition. Det var rätt varmt men helt klart mysigt. Nu ska jag sova för imorn är det jobb igen...

Volleyboll!! :D

...Ha en fin kväll! /J



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för alla dina fina uppdateringar, jag slukar dem som...ja jag vet inte vad! ;)
    Vi kanske kan skypa till helgen. Jag kan be min kära facebook-syster att kolla om vi inte kan styra upp nåt. Det är ju enklare att ta det den vägen än att planera det här...
    Vi hörs kompis! KRAM Linn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, jag vet inte vad som hände men har kommit in i lite bättre flow här. Bloggen verkar bara fungera när jag är i Thailand! ;) absolut, det måste vi göra! Är det då du är i jönköping? Jag kollar med Unni vilken tid det passar. Hörs snart! Stor kram :)

      Radera
  2. Det låter som en bra dag på jobbet, Johanna :). Ha det fortsatt bra! / kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var det! Vi kan nog också höras till helgen om inte innan, men nu är det ju 6 h tidsskillnad :/. Ha det fint! KRAM <3

      Radera