onsdag 23 oktober 2013

Dag 3 i Thailand

Hallå!
Idag var vi lediga även om dagen på ett sätt inte skiljde sig så mycket från de tidigare två, har ju inte vart så "hard work" i början med elefantridning och solning på stranden ;)

I alla fall så sov jag lite längre och tog sen en längre promenad på stranden och sen upp mot huvudgatan och utforskade lite kvarter i området. Jag kände för lite mer "lugn" träning för min del då jag har fått tillbaka min himla hosta och sover lite sisådär om natten. Dessutom fortfarande lite blåslagen sen gocarten men förhoppningsvis kan jag också pröva thaiboxning snart, vore skoj!

När jag gick på gatorna här i Koh Lanta så hörde jag in princip 2 språk thai+svenska. Redan nu är det otroligt mycket svenskar här nere även om högsäsongen verkligen inte startat än. Jag råkade passera vid svenska skolan och just i det kvarteret låg det jättemånga fina hus med dörrskyltar som: "Lindström", "Lotta & Hans", "familjen Andersson" med flera. Det var lite märklig känsla, som att promenera i Skåre nu men att höja temperaturen och luftfuktigheten lite. Så om man vill hänga med andra svenskar här på ön verkar ju chanserna vara goda :)

Sen träffade jag kollegorna för lite lunch och shopping på em. Jag köpte lite nödvändigheter till rummet och för att pynta till det lite, t.ex. handtvål, galgar, handduk, ljuslyktor och sarong. Klockan drog iväg och sen fixade jag i mitt rum och tog det lite lugnt, sen hade jag och Niina planerat att gå på massage. Vi hade hört bra om ett ställe som ligger ca 10 min promenad bort och det var jättefint och så avkopplande. Det kommer att bli fler gånger, garanterat.

När vi var klara där gick vi tillbaka för att välkomna en ny kollega. Maria och jag tog faktiskt studenten samtidigt från samma skola men olika klasser och var på Blue Academy ihop. Så det ska bli kul att lära känna henne mer här :) nästa person till teamet kommer på lördag och så tillkommer det några till inom några veckor tror jag.

Nu ska jag kolla lite Ylvis-klipp, det är mitt absolut bästa kvällsnöje och sen ska jag sova. Imorn ska vi till hotellet som jag faktiskt knappt sett något av än så det ska bli kul.

Godnattkram!

en till bild från utflykten igår :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar