tisdag 22 oktober 2013

Djungeldag

Om färgen har varit blå tidigare så kanske jag ska byta till Johannas gröna värld nu. Det är helt galet vackert i Thailand under/efter regnperioden och idag har vi verkligen fått uppleva det. Vi skulle idag testa en ny utflykt med lite mer vandring än den igår men även tid till att chilla på stranden så det var riktigt härligt. Koh Lanta är ingen stor ö man tar sig från norra till södra sidan på ca 30-40 minuter så det känns som man på bara 2 dagar har utforskat stora delar av ön. Man lär kunna den rätt bra efter 6 månader iaf, men det är supermysig med många fina stränder speciellt på västra sidan, där även vårt Blue Village hotell ligger.

Först så åkte vi till ett ställe där vi skulle vandra upp till ett vattenfall och en grotta. Det tog nog en timme att gå upp till vattenfallet och betydligt snabbare tillbaka men på ditvägen skulle vår lokala guide Wat visa oss alla olika växter och djur samt varna oss för halkiga stigar. Jag som inte är något stort fan av djur var lite på min vakt eftersom det tydligen skulle kunna vara ormar och annat härligt där i djungeln. Men det läskigaste vi såg var en äcklig ödla så jag måste säga att jag är nöjd! Det var väldigt härligt att gå där i djungeln och varmt och svettigt som bara den. Just nu är det väldigt hög luftfuktighet och det kändes som om man hade badat när man kom tillbaka till bilen.

Sen åkte vi till en fyr med fantastisk utsikt över havet och där efter blev det lunch, det gäller att vänja sig vid den starka maten igen men det var gott. Restaurangen låg precis bredvid Bambu Beach så när vi ätit upp hade vi ca 1,5 timme att bara njuta på stranden. Det var jättefin strand men det var lite svårt att komma i först för det var höga vågor och massa klippor/stenar i vattnet som man inte såg. Så vi skrapade och slog oss i lite grann men när man väl var i var det jätteskönt. Sen såg vi att vi gick i på lite fel ställe och kom sen upp mer till vänster av stranden där det inte var några vassa klippor. Så nu vet man det till nästa gång! :)

Vi kom tillbaka ca kl 15.30 och då skulle de andra på thaiboxning, det hade varit kul men jag kände av flera anledningar att jag bara ville ta det lugnt. Mitt knä är inte helt bra än efter en liten gocart-krasch i fredags och sen var jag supertrött. Det har verkligen gått i ett sen vi kom hit men på ett positivt sätt. Nu hade jag äntligen tid att packa upp och fixa i mitt rum! Thaiboxning hinns nog med fler gånger och snart ska vi ut och äta.

Hoppas det är bra med alla!  /Johanna




Eliisa, Niina, Essi och Joanna



Det är på riktigt ;)


Ett bad var givet :)

1 kommentar:

  1. Gud så glad jag blev av hoppbilden, du sprider glädje Johanna! Kul att kunna titta in här ibland och se hur du har det :) Kram!

    SvaraRadera