måndag 18 november 2013

Senaste veckan

Hejhej!

Nu var det ett tag sen jag skrev men här kommer lite om vad vi gjort sen sist. Det rullar på med jobbet och det är najs. Trivs superbra med teamet och Koh Lanta och jag får mer och mer koll på Fun Break också och det är verkligen en bra grej. Dock så måste jag säga att jag saknar Bamseklubben ibland, idag fick jag rycka in och ha det istället och det känns bara som det passar mig bättre. Men det är perfekt att få hälsa på då och då så blir det variation :)

I tisdags hade vi vår Kick off-dag tillsammans med Kon-Tiki, vårt skandinaviska dykföretag som vi samarbetar med. Det var en himla fin dag med både snorkling och dykning. Gött häng på båten och god mat! Vi hade tre olika stopp och man kunde flytta på sig runt öarna lite beroende på vind och vågor för att få det så lugnt som möjligt. Eftersom vi var så många som skulle pröva på dykning för första gången (för mig tredje) fick vi turas om så vi första stället hade jag snorkling. Jag såg en havssköldpadda, det var häftigt! Sen flyttade vi på båten och kom in som i en lagun och jag och Maria skulle testa dyk tillsammans med vår instruktör. När vi kom i vattnet upptäckte vi ganska snabbt att det var väldigt strömt och vi simmade allt vad vi kunde men kom inte riktigt nån vart och drev iväg åt fel håll, eller ja snarare stod still. Eftersom vi skulle göra några dykövningar vid ytan först blev det väldigt svårt och vår instruktör kallade på guider i båten att hjälpa till. Så en till hoppade i men hade inga simfötter så han hade nog full sjå att simma själv men hjälpte oss en bit tillbaka till båten, sen nådde vi en lina efter en stund tills sparkande med benen. Det var så jobbigt! Jag vet inte hur länge vi var i vattnet, det kändes nog längre än var det var men vi fick komma ombord och vila lite. Då kände jag hur stressad jag var och att jag panikat lite så allt bara kom över mig. Det var ju ingen fara men där satt jag gråtandes med massa snälla instruktörer och lokal personal som tog hand om mig. De bestämde att vi skulle göra övningarna vid stegen på båten så Maria började medan jag fick varm choklad. Sen kände jag bara att jag måste dyka igen och verkligen pröva på riktigt, det kan ju vara fantastiskt så som jag kommer ihåg iaf! Vi fick bara en dålig start men sen klarade jag övningarna galant och dök tredje gången på ca 10 meters djup i 47 minuter. Jag är stolt över mig själv och nu ska jag försöka ta klart det där dykcertifikatet som jag en gång påbörjade i Egypten :) 

Jag glömde min kamera denna dag, men här är en bild jag
lånat från Linn så ser ni lite hur det ser ut :)
Igår var jag ledig och vi åt supergod frukost och åkte sen till Long Beach. Det var himla fint! fick jätteskön massage vid stranden också, hon fixade mina axlar som jag har haft ont i sen förra veckan. Jag och Niina hängde också på och spelade volleyboll med några thaiare+turister vid stranden. De var riktigt duktiga så det var så kul. Volleyboll när den är som bäst! Sen skypade jag med familjen och efter det var jag faktiskt på thaiboxning. Så totalt inte min grej men det var liksom intressant att se konceptet runt hela arrangemanget + att vi hade fått billiga biljetter för mina kollegor kände nån. Men fy för att se dem slåss, jag satt som en liten tant och kollade bort eller blundade. Så jag stannade inte länge utan åkte hem efter 4 matcher. Som jag sa så visste jag till 99% att det inte var min grej och nu fick jag liksom det bekräftat, men nu har jag sett thaiboxning i Thailand och det var första och sista gången :)

Lunch vid stranden. Maria, Joanna och Niina.

Long Beach


Thaiboxningarenan


Idag var det som sagt Bamseklubb med honungsjakt och hela eftermiddagen så satt vi i drygt 2 timmar och laminerade olika affischer, papper, bilder, brev och klippte och klistrade allt som vi behöver till barnklubbarna. Vi har nämligen äntligen fått vår laminator så det var party ;) Sen var det Bamseparad och ledigt. Niina och jag tog en powerwalk på stranden och sen så fortsatte Linn och jag med lite styrka i bamsehuset. Det är världens bästa träningsrum :)

Linn när hon körde sitt Afrodans-pass med nästan hela
teamet. Så himla bra och superkul träning!


Ha en fin vecka så hört vi snart igen! Kram från mig.

4 kommentarer:

  1. Vilka äventyr du är med om, Johanna. Var rädd om dig! / kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag verkligen! Absolut, alltid! Ta hand om er, kram! :)

      Radera
  2. Coolt att du gick ner i vattnet igen efter det där. Men det är klart, jag visste sen tidigare att du är en av de coolaste jag känner! ;) Kram Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så cool vet jag inte om jag är! finns massa saker jag inte vågar och är rädd för både här och hemma! ;) hoppas vi kan höras snart! Skypedate vore fint! :) Stor kram!

      Radera