söndag 3 november 2013

Beach day

Hej hopp!
Här rullar det på typ som vanligt och om några veckor hoppas jag att man har kommit in ännu mer i rutiner på jobb och fått ännu mer koll. Igår hade vi Fun Break med hela 12 barn, skojsigt och vi hade massa roliga vattenlekar. Vi har även fått en ny tjej till teamet (Linn) som ska vara Fun Break-ledare. Lyx att vara tre så det är toppen!

Efter jobbet så träffade vi en till ny kollega (Kati) som ska vara Bamse-ledare. Men nu har alla som ska jobba på Chada kommit till Thailand. Det känns väldigt bra med teamet och det känns bara bättre och bättre här på Koh Lanta. Jag gillar denna ö skarpt måste jag säga.

Sen tog jag, Maria och Kaisa en powerwalk längs stranden och sen simmade vi lite i vår pool när vi kom hem. Joanna och Daniel kom från gymmet och hade köpt med mat till oss så vi käkade hemma. Mysigt!

Resten av kvällen hade jag Skype-date med Linn och Unni, hann även prata med Stina och mamma och pappa. Bästa avslutet på en toppendag att få lite sverige-kontakt med vänner/familjen. Det är faktiskt lite krångligare nu med tidsskillnaden men helger funkar fint.

Idag gick jag upp strax innan 10 för vi skulle till stranden. Så himla härligt att sola men det var sjukligt varmt och man svettades som bara den så det blev ganska många dopp i havet. Sen blev det sen thai-lunch på en restaurang som är utbyggd över havet, jättefint. Kyckling och cashewnötter blev det, en av mina favoriträtter.

Kati, Eliisa, Niina, Maria och Linn. Alla barnledare :)

Nu får vi se vad som händer ikväll, kanske boxning, springa och film?

Ha en fin kväll allihop. Vi hörs mer i veckan, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar