fredag 22 november 2013

I'm singing in the rain...

Här har det varit riktigt regnväder nu i tre dagar och det ser ut att fortsätta imorn också. Det är inte alls som det "vanliga" thailandsregnet då himlen öppnar sig för några sekunder och sen är det över lika fort. Nu har det regnat konstant och det är lite halvtrist för det komplicerar så mycket i jobbet, men det kan vara mysigt också med regn.


Hur som helst så har vi fixat lite extra för alla våra gäster som nu inte kan sola och bada och haft öppet hus i Bamseklubben på eftermiddagen med film, ansiktsmålning och lekar. Det var väldigt uppskattat!

Fun Break har haft sina äventyr inomhus och ikväll hade vi också party med barnen. Kul och vi fick mycket bra feedback då flera gäster reser hem imorn.

Linn  och jag efter Fun Break-party :)
När vi kom hem tog vi bilen till Lanta Mart, en liten större supermarket och nu hade de uppdaterat sortimentet. Vi blev superglada när vi hittade OLW Sourcream & Onion chips, ostbågar, djungelvrål och Ahlgrens bilar. Lite dyrare än vanligt men helt klart värt det nån gång så där ibland. Så nu blev det fredagsmys på riktigt och jag, Eliisa, Kati, Linn, Maria och Niina kröp ner i min säng och kollade på film. Fint avslut på kvällen!
Movie night!
Nu sitter jag igen och lyssnar på regnet och funderar på vad jag ska göra imorn. Då är jag nämligen ledig helt själv och även söndag ledig tillsammans med andra. Så jag har alltså 2(!) dagar i rad, något som är väldigt ovanligt i detta jobb, tror endast jag haft det en gång tidigare sen jag startade i april så ska bara njuta :)

Hoppas ni har lika mysigt novemberväder som jag! Ha en fin helg så hörs vi snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar