onsdag 5 februari 2014

Pappa och lillebror här

Tjena hejsan!

Nu är dom här och därför har jag en bra anledning att inte skriva på bloggen för att ta vara på tiden så mycket som möjligt men det tycker jag att vi gör! Och nu fick jag lite tid på kvällen att skriva ett inlägg. Det känns som de har varit här jättelänge och ändå är det bara tre dagar, tiden går fort.

De kom ungefär kl. 16 på söndagen och då mötte jag upp dem vid hotellet, de ska bo på Chada, samma som jag jobbar på. Vi tog det lite lugnt vid poolen och sen åt vi middag. På kvällen skypa vi med mamma, mormor och Jennie men då var Fredrik stentrött och det kan man ju förstå efter den långa resan.



På måndagen jobbade jag halvdag, jag har fått ett riktigt guldschema den här veckan med 2 helt lediga dagar + 2 halvdagar eftersom jag jobbat så mycket veckorna innan. Så nu kan jag bara njuta! Vi var på marknaden i Saladan och åt god middag, sen spela vi kort på deras altan.

Tisdagen var lång jobbdag för mig men då var Fredrik och pappa ute på äventyr själva runt ön, det har de mycket att berätta om för er alla när de kommer hem ;)

Idag har vi varit på båtutflykt till Koh Haa med snorkling/dykning hela dagen. Det var perfekta förhållanden, fint väder, bra sikt och typ ingen vind. Vi hade tur att se bland annat sköldpadda, muräna, Nemo med mera. Fredrik var i sitt esse i vattnet och fridök som en liten fisk. Jag fick också göra 2 "riktiga" dyk och det var så härligt eftersom jag faktiskt inte har dykt sen jag tog certifikatet i början av december. Så det var verkligen på tiden!



När vi kom hem duschade vi och gick till en superbra thairestaurang. Gott men otroligt starkt! Vi satt och svettades och drack massa vatten. Det var kul! Sen gick vi till mig och skypade med Jennie ett tag och sen började vi kolla på Hunger games. Fast vi kom bara en bit in på filmen innan vi alla började bli trötta efter en rätt lång dag på havet.

jag måste visa Jennie hur långt hår jag har fått ;)

Vi får se vad som händer imorn, massage och läsa bok är nog det enda som är spikat! ;)

Ha det jättebra, kraam!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar