måndag 24 mars 2014

Vecka 12

Hejsan!

Nu har ännu en vecka gått, det känns som det vart en riktigt bra vecka med lite toppar och dalar i hur jag mår med huvudvärken men har hittills inte varit hemma från jobbet mer än en förmiddag iaf så det är bra. Jag tycker inte om att vara sjuk och inte kunna vara med som vanligt, men alla i teamet har varit jättesnälla och supportat när jag inte kunnat jobba fullt ut. Man har goa kollegor och vänner omkring sig!

I början av veckan var vi ju i Ao Nang som jag skrev om i förra inlägget. Sen fortsatte veckan med jobb på Chada, lite nya arbetsuppgifter i och med att våra varietéartister(clowner) slutar säsongen lite tidigare. Så nu är det vi som håller i discon, allt med Bamseparaden med mera så det är rätt kul. I och med att jag har varit lite sådär med huvudvärk till och från så har jag från och med denna vecka bytt med Linda och gör service hela veckan, nåt som jag trivs väldigt bra med. Det är roligt!

På fredagen så hade vi ett "kanske-hejdå-men-vi-ses-nog-nästa-vecka-kväll" för Martin, vår manager. Han åkte till Sverige i lördags för nån konferens och lite beroende på ambassadtider för visum så kommer han troligtvis tillbaka till Koh Lanta på fredag men vi får se. Hur som helst så spenderade vi kvällen på Funky Monkey och karaoke, det var kul för vi har inte varit där på länge och trevligt sällskap.

Jag vet att jag har sagt det förut men man känner verkligen att slutet närmar sig. De första två i teamet reser i början av nästa vecka, så himla konstigt. Man vill inte lämna alla underbara människor och detta fina team, önskar att jag kunde ta med alla till Samos. Det är verkligen separationsångest och mycket man gör blir hela tiden "sista gången".

Som i söndags till exempel då jag var på Kontiki-båten och dök under min lediga dag. Det var jag, Niina och Kati och vi hade en himla fin dag tillsammans. Solade på båten i mellan dyken och fick utforska Koh Haa under ytan igen. De senaste veckorna har en valhaj cirkulerat i området, det hade varit häftigt att se den men det gjorde vi tyvärr inte. Fast vi såg mycket annat coolt som drakfiskar, Nemosar och sköldpaddor. Men vi var rätt nära valhajen för efter sista dyket så hade en annan båt sett den i närheten så då flyttade vi oss till en av de andra öarna men då hade den redan simmat iväg. Men som sagt en härlig dag och man var dödstrött efter!

(Jag skulle lägga upp lite bilder men vet just nu inte vart min kamera är vilket är lite konstigt för jag hade den igår. Hur som helst jag hoppas den dyker upp.)

Nu laddar jag för en ny jobbdag som inte är vilken som helst utan faktiskt min och Kaisas födelsedag! Det blir kul :))

Ha det toppenbra!
Kram Johanna

1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en riktigt bra dag i morgon, du och Kajsa! Ni får väl fira med våfflor någonstans eftersom ni fyller på våffeldagen! Grattis i förskott till er båda! /Kram mamma

    SvaraRadera