söndag 2 mars 2014

Ao Nang

Sawatdii kha!

Idag har jag varit ledig igen och då passade vi på att göra en liten roadtrip till Ao Nang som ligger ca. 3 h från Koh Lanta. Det är alltid kul att göra nåt annorlunda så Maria, Kaisa, Niina och jag var taggade. Vi drog iväg lite före 9-tiden och åkte först till en Outlet som ligger ganska nära Krabis flygplats. Ingen av oss shoppade så jättemycket idag men vi hittade några saker iaf, jag köpte bland annat en bikini och en fin klocka. Efter den första shoppingtimmen åkte vi vidare för lunch på McDonalds, man får ju passa på när man kommer bort från djungelön och når civilisationen ;)


Sen hälsade vi på lite snabbt på vårt Guide Online-kontor och fick tips om en fin strand man kunde ta longtailbåt till så där spenderade vi också några timmar. Härligt! Vi gjorde en sista shoppingtur på en supermarket och började sen vända hemåt, här behöver man åka i tid för vi har färjor att passa när man ska till Koh Lanta och det vore lite dumt att missa den sista!

Niina, Kaisa och jag redo för stranden :)
Phra Nang Beach
När jag kom hem skypade jag med familjen, mysigt och det kändes som det var länge sen sist eller var det kanske bara för att det hade hänt så mycket här!? Jag kommer inte ihåg :)

Efter ett bra avslut på denna vecka så är jag redo för en ny, motivationen är på topp och det ska bli kul att gå till jobbet imorn igen (som allra oftast faktiskt), annars så skulle jag väl inte vara kvar här!

Hoppas mina läsare mår bra och ha det finfint där hemma!
Kram Johanna

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Alltid lika roligt att läsa din blogg. Kul att du skriver så man nästan känner hur motivationen är på topp och hur kul ni har det. Vädret är väl inte så dåligt heller. Vi har plusgrader men inte lika många som ni.Ha en skön vecka!!! Kramar Pappa

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt samtal idag! Alltid lika kul att höra din röst. Vi hörs igen imorgon! :) Kram Linn

    SvaraRadera