söndag 16 mars 2014

Long time no see!

Hej hopp så har två veckor rusat förbi igen och vi är i mitten av mars. Jag förstår inte hur tiden kan gå så fort, speciellt nu i slutet av säsongen.

Nu är jag mer i läget att jag inte vill åka ifrån här, byta destination igen och starta om allt ifrån början. Det kommer säkert att bli bra sen men det är alltid tråkigt att lämna och säga hejdå och att man ska åka ifrån världens bästa team till exempel. För er som inte riktigt vet hur min framtid ser ut nu i det närmaste kan jag säga att jag kommer hem till Sverige den 15 april och reser sen vidare den 26e april till Samos där jag ska fortsätta jobba som Fun Break som jag är nu. Vi får se hur detta blir för jag har varit lite upp och ner med motivationen för Fun Break men jag är glad att världens bästa Eliisa från Chada-teamet ska följa med mig dit iaf och att jag har hört massa bra om Samos :)

Jag och Eliisa <3
I början av veckan var Stina här och hälsade på, sjukt roligt att träffa henne här på Koh Lanta. Jag hade två lediga dagar i rad och en av dagarna åkte vi runt ön på moppe och chillade vi en strand. Vi hade det superhärligt!



En annan sak som inte har varit lika bra den här veckan är att jag har haft en konstant huvudvärk som inte har velat gå över. Det började förra lördagen då jag hade ätit och druckit lite dåligt så på kvällen när jag gick ut från mitt rum för att be nån hämta nåt att äta till mig föll jag ihop och svimmade för ett kort ögonblick. Eliisa hjälpte mig att få i mig nåt men sen har jag mått dåligt från och till hela veckan även om jag har jobbat som vanligt. Så igår så gick jag till doktorn och det var som jag misstänkte att jag hade lågt blodvärde (har haft det förut). Så nu ska jag äta massa järn och C-vitamin och tabletter så kommer jag förhoppningsvis att må bättre snart. Det kändes skönt att få veta var det var iaf, det har nog oroat mig mer än själva huvudvärken...

Igår firade vi födelsedagar igen både Niina och Kati som fyller år nära varandra. Kvällen blev inte riktigt som vi hade tänkt pga. regn för första gången på typ 2 månader när vi hade planerat att vara på stranden och sen hade vi även strömavbrott hela kvällen. Men det blev mysigt bland stearinljusen och ficklampor så vi hade en kul kväll med lite för lite sömn dock så idag har jag inte gjort så mycket när jag varit ledig ;)

Linn och Eliisa :)

Imorn ska vi jobba halvdag och sen ska vi åka till Ao Nang för destinationens "Kick Down". Det har vi tillsammans med alla som jobbar i KBV vinter13/14 så ska bli kul. Vi vet inte så mycket än men jag tror att lite strandaktiviteter och nice middag är planerat. Sen sover vi där och åker tillbaks till Koh Lanta och jobbar em/kväll på tisdag. Så då blir det full fart!

Ha det så bra så ska jag försöka skriva snart igen!
Kram Johanna

2 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Det var jobbigt att höra att du har mått dåligt. Skönt att man hittade orsaken, jag hoppas att du blir bättre nu!

    Bra också att du är hemma över påsk, precis som jag har önskat! ;) KRAM Linn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söt du är! Men jag kommer nog må bättre snart :) idag botade ni litegrann genom att muntra upp med ett fint paket. Jag blev superglad, så massa tack! Eller hur, det är det bästa! och jag är hemma jääääätttelänge om man jämför med hur det vart innan ;) SES SNART! Puss och kram!

      Radera