fredag 27 september 2013

Love Cyprus

Idag har jag varit på utflykt med Anna. Det var vi och pensionärerna och det var en väldigt trevlig dag! Vi var uppe tidigt, klockan 8 kom bussen och hämtade oss på Nausicaa. Denna utflykt innehöll bland annat flera besök i de lokala byarna runt Troodosbergen, lunch på en mysig taverna (otroligt god mat), fantastiska utsikter och besök i ett munkkloster. Vår guide berättade mycket om Cyperns historia och traditioner och det var väldigt intressant. Det blev verkligen en heldag och man var rätt trött efter allt bussåkande när vi kom hem. Men vi var helnöjda och fick absolut känna oss som riktiga turister :)

Här kommer lite bilder från dagen:



Anna när vi strosar i byn






Nu ska jag snart iväg på avskedsmiddag för en av våra showartister som snart ska resa hem. Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Hej! :)
    Då är jag med på banan igen och har hittat din nya fina blogg! :) Saknar dig som vanligt här hemma men då är det alltid lika kul att då en glimt av hur du har det där nere! Det verkar ha varit en fin utflykt, den hade jag gärna varit med på!

    Kramar i massor skickar jag över till dig!
    Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Åh va bra! Jag såg att Unni sett min nya adress och tänkte att hon skulle säga den till dig. Så nu har jag ett litet mer allmänt namn så jag inte behöver byta blogg varje gång man flyttar ;) Det var en supermysig tur, jag tror du hade gillat den! Saknar dig massor och snart måste vi skypa! Jag hör av mig om tid :) KRAM!

      Radera
  2. Hej!

    Nu är vi snart på G till flygplatsen. Snart ses vi!!!

    /Kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh megagilla!! :D jag väntar på er! KRAM!

      Radera