onsdag 17 april 2013

Blue Academy

Hejhej!
Nu kommer ett första inlägg på min faktiskt alldeles nya blogg. Jag hade ju inte tänkt att göra en ny först men sen kändes det ändå logiskt när jag nu börjat ett nytt äventyr. Så "Johanna i Thailand" är numera "Johanna i Egypten" men jag ska också skriva lite om "Johanna på Gran Canaria".

Det har ju hänt rätt mycket på dessa lite drygt 2 veckor men jag ska försöka sammanfatta mina 10 första dagar på Blue Academy, Fritidsresors egna utbildning för att förbereda alla olika slags guider.

Vi var ca 80 personer från Sverige, Norge, Danmark och Finland och vi har haft massa olika lektioner och lärt oss hur mycket som helst om det vi ska jobba med. Vi har haft späckat schema med så mycket att ta in på en gång. Det har vart intensivt men så kul och man träffade verkligen härliga människor som man lärde känna bra på så kort tid. Här är lite bilder men det tar så låång tid att ladda upp så det får bli några få.

Mer uppdateringar från mig kommer snart! Ha det fint så länge :)

                                   BLUE ACADEMY 2013

Full fart med gympa


Anton, Hanna och jag sista kvällen

Hela gänget :)

2 kommentarer:

  1. Hej Johanna i Egypten! :) Så sitter jag nu återigen i min soffa och försöker ta in både text och bild i din blogg för att få en aning om hur du har det just nu. Jag tänker ibland på att det är en evig tur att vi föddes när vi föddes! Tänk om du hade åkt iväg för hundra år sen istället. Då hade du tagit din fjäderpenna och formulerat ett brev som förhoppningsvis kommit fram före det att du själv kom tillbaka. Nej tur att vi lever nu, med mail, skype och blogg! Jag kommer följa dig så mycket jag bara kan, det vet du att jag gör!! KRAMAR i massor till dig!

    SvaraRadera
  2. Fint att du hittat hit och ja en himla tur att det ändå är så lätt att hålla kontakt! Ibland känns inte Egypten så långt bort ändå även fast jag saknar er :) Hoppas du haft en bra helg!! Stor kram! :)

    SvaraRadera