tisdag 23 april 2013

Blue Academy och sen resan till Egypten!

10 dagar på Gran Canaria gick fort även om det också kändes som vi hade varit där jättelänge för vi gjorde så himla mycket hela tiden. Men så kom sista dagen och de flesta av oss hade INTE fått reda på sina destinationer så spänningen och nervositeten gick liksom att ta på i luften. Jag var också nervös (mest för alla andras skull) fastän jag redan visste att jag skulle till Egypten. Så kom alla ut en efter en och sa ställen som Rhodos, Kreta, Mallorca m.m och jag ska erkänna att man började drömma sig iväg lite. Tänk om jag hade fått det, eller hamnat där, med den osv?! Det är alltid så himla lätt att tänka att det alltid är bättre nån annanstans, konstigt!! Fast det var ju bara att köra på det man fått och vara positiv. Men såklart var det ju tråkigt att lämna alla kompisar från BA fast nu skulle det ju börja på riktigt!
Kim och Line, mina fina roomies på Blue Academy!

Nån slags gruppövning!? :)

Johanna, Hanna och jag sista kvällen <3
 
10 april åkte jag med lite Mallorca-folk och Filip som också jobbar på samma hotell som mig fast som Sport- och aktivitetsvärd från Gran Canaria. Vi flög till Madrid och skulle byta till Kairo. Där trodde vi att det var ganska lugnt med tid men vi var tvungna och ta oss ut för att checka in igen och få våra boardingpass. Det trodde ingen av oss var så krångligt men det var typ omöjligt att komma ut från flygplatsen. Vi gick hur långt som helst innan vi kom fram till rätt terminal och då hade den stängt för 15 minuter sen. Men de var snälla och hjälpte oss iaf och kom fram till gaten. Sen tog de ett tag innan vi lyfte men vi kom iaf iväg. Jag är jätteglad att jag hade Filip att flyga med då jag inte gillar det jättemycket så var det skönt att inte var själv. Vi är även "blåbär" tillsammans här som det kallas när man är ny och då är det fint att vara två :)

Vi kom fram till Hurghada kl. 23 på kvällen och då hämtade våran chef Maria oss och även Camilla från Danmark som skulle vara min roomie i ca 10 dagar innan hon skulle till sin nya sommardestination. Jag var så trött efter att ha rest hela dagen men ändå tog det lite tid innan man somnade för det var så många tankar som snurra i huvudet. Shit! Nu var man verkligen i landet man ska BO i de kommande månaderna. Helt galet!


4 kommentarer:

  1. Hej lilla blåbär! ;)
    Jag håller med, det är helt galet att du är på plats i ditt nya hem, nånstans långt bort... Saknar dig! Massor av kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej min extradotter!
    Nu var det dags igen, att följa dig på bloggen alltså...
    Hoppas att du får det riktigt bra! Stor kram från Carin J
    :-)

    PS. Jag fick låna Linns google-konto för att kunna kommentera.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är bara lite nyfiken på om alla som deltog i kursen klarade den och fick åka ut och jobba eller var det någon/några som inte fick jobbet och var tvungna att åka tillbaka hem till Sveirge igen?

    SvaraRadera
  4. Alla klarade den! ca 80 st. Endast en åkte hem frivilligt för hon kände att guide ändå inte va nåt för henne :)

    SvaraRadera