onsdag 26 juni 2013

Dolphin spotting

Hallå!


Idag har jag haft en fantastiskt fin ledig dag. Vi som var lediga, jag och mina finska tjejor Anu, Anni och Eveliina bestämde oss för att hänga med på utflykt. Det är så skönt att komma ut på havet och snorkla när man kan och fördelen som guide är att man kan hänga med gratis hur ofta man vill :)

Förra gången jag var på dolphin spotting så såg vi tyvärr inga delfiner, det var alldeles för mycket vind och vi kunde inte åka till det revet där det är störst chans att se dem. Men idag hade jag högre förväntningar då det kändes i luften att vi hade bra chans! Väderförhållandena var perfekta och vi hade även turen på vår sida visade det sig senare. För efter att vi hade snorklat på första revet så åt vi lunch och båten började gå mot andra sidan av revet då de lokala guiderna hade hört att delfinerna skulle hålla till där. Och de hade rätt! Inom 5 minuter hade vi säkert 30 delfiner runt om oss, framför och bakom båten. Det var helt otroligt, man blev alldeles lycklig av att se dessa fina djur! Jag har aldrig sett delfiner i sin fria naturliga miljö men det var verkligen en fantastisk upplevelse. En lyckad dag helt enkelt och jag avslutar detta inlägg med lite bilder från den.


Ha det fint! 


Anu, Anni och Eveliina


DELFINER!!! :D



Snorklingen idag var riktigt najs också!
Här hoppar Eveliina i det blå :)

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Underbart blå himmel och blått hav :) Det hoppas vi på här hemma också..... Ha det gott! / kram mamma

    SvaraRadera
  2. Det var en himla fin dag och blått är verkligen färgen här! Hoppas ni får härligt sommarväder snart också! Ha det toppenbra och hälsa alla! KRAM! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna, härlig blogg! Hittade hit när jag googlade på blue academy. Har sökt jobb som barnklubbledare nu och är nyfiken på hur själva skolan innan fungerar. Har man något skriftligt prov där eller hur gör man för att bli godkänd? Hände det att folk inte klarade av utbildningen när du var där? Att det var svårt och stora krav på att ta sig igenom? Vore jättesnällt om du svarade på denna kommentar, hade uppskattat det! /Nyfiken tjej som också vill ut i världen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Kul att du har sökt! Jag upplevde inte själva skolan som så svår mer än att det är mycket att ta in och lära sig. Men det är mest kul! Vi hade ett litet test i slutet av kursen mest som repetition för dig själv :) Vi var ca 80 st och alla utom en (som hoppade av frivilligt för att detta inte var för henne) klarade kursen och jobbar nu ute i världen. Så har du väl kommit till Blue Academy har du riktigt god chans! Lycka till! /Johanna

      Radera