måndag 20 maj 2013

En vanlig dag :)

Så mina dagar i Egypten blev veckor lika fort och jag har kommit in i allt mycket mer nu. Man har lärt sig rutiner, tar mer ansvar och har fått mer koll helt enkelt. Jag är ju Bamseklubbsledare i huvudsak men gör även lite annat och allt möjligt på hotellet. Det gör mig inget då jag bara tycker det är kul att prova olika saker!

En vanlig jobbdag skulle kunna se ut så här: vi åker gemensamt till Aquamarine från där vi bor kl. 7.30, det tar ca 15 minuter med bil. Vi är 10 st som jobbar i mitt Blue Village-team blandat guider, barnklubbsledare och en som jobbar med sport och aktiviter. Sen äter vi frukost tillsammans där. Har jag sagt att vi får äta på hotellbuffén 3 gånger/dag? Det är lyx faktiskt :)

Sen har vi frukostmingel då någon av Bamse och hans vänner hälsar på våra gäster. Sen förbereder Anu och jag Bamseklubben och kanske skriver in nya barn. Sen är det Bamseklubb mellan 10-12, städ och sen lunch.

Efter kan vi ha nåt fix, poolservice och sen är det Bamses magiska parad runt poolen. Senare mot kvällen har vi vår clown Cocos minidisco eller Bamseshow. Vanligtvis är jag hemma mellan kl. 19.30-20.30.

Så det är ju rätt långa dagar men det är mest roligt så det gör ingenting. Vi har också pauser mellan aktiviteterna men då kanske det är någon annan som behöver hjälp med nåt så man vet aldrig riktigt vad som händer. Jag trivs i alla fall himla bra! Varannan vecka är jag ledig en dag och varannan vecka två dagar. :)

Här kommer lite bilder:

Steffan, Anni och Anu när vi utforskade vår leverans av grejer till barnklubbarna :)

Här är alla mina kollegor på en teamkväll 



Coco taggad för minidisco!

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder! :) Kamelridning och clowner känns som en bra kombination, då är livet på topp! ;)

    KRAM från Linn!!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) eller hur det kan liksom aldrig bli fel!? Jag måste dock säga att jag inte red på kamelen (såå synd jag som ääälskaar djur ;)! Men på avstånd är de ju fina! :D kram!

    SvaraRadera
  3. Kan verkligen inte förstå varför de har ändrat Coco nu överallt ;) haha! Fast vad fin du är som honom, solklar favorit! Vi måste skypa snart tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur!;)Det får vi verkligen se till att göra! Hörs snart! kram! :)

      Radera